الکتروکالا

منبع موثق کالای برقی

الکتروکالا

منبع موثق کالای برقی

درباره خازن فراکو چقدر می دانید؟

توی این مطلب قصد داریم در مورد خازن حرف بزنیم. اما خازن چیه؟ اونایی که حتی یکم با برق و کارهای برقی سر و کار دارند قطعاً می دونند خازن چیه و احتمالا شما هم که این تیترو برای خودن انتخاب کردید جزو اون دسته از افراد هستید. اما ما برای اینکه مرور بیشتری بشه یه بار دیگه تمام چیزایی رو که در مورد این وسیله می دونیم برای آشنایی بیشتر شما به صورت مفید و مختصر بیان می کنیم .اگه شما هم دوست دارید که بیشتر با این وسیله و انواع اون و نمایندگی های اون توی ایران آشنا بشید با ما تا انتهای این مطلب از وبلاگ... همراه باشید.

خازن را بیشتر بشناسید

برای آشنایی با خازن بهتره که اول یه تعریف ساده از اونو ارائه کنیم تا بعداً به چیزهای دیگر درباره این وسیله بپردازیم. خازن یک وسیله الکتریکیه که انرژی الکتریکی یا همان بار الکتریکی رو ذخیره می کنه. این وسیله انواع و اقسام مختلفی داره که هر کدوم ویژگی های مخصوص به خودشون رو داره اما، چیزی که توی همه این موارد مشترکه که هر جای دنیا خازن وجود داره این ویژگی هم توی اون وجود داره که حداقل باید دو تا هادی داشته باشه که بین ۲ تا هادی یک عایق قرار می گیره.

خب حالا که میدونیم خازن چیه بهتره یکم با تاریخچه اون هم آشنا بشیم. تاریخچه اختراع خازن بر می گرده به سال ۱۷۴۵ توی آلمان که فردی به نام جرج مک لست فهمید که اگه به کمک یه سیم به آب وصل کنه میشه انرژی ذخیره کرد. یک سال بعد از این قضیه یک فیزیکدان هلندی بهرام پیتر وان ماسن بربوک هم همچین اختراعی کرد و اسمشو لیوان لیدن گذاشت بعد از اون بود که دیگر انواع و اقسام مدل های خازن مثل خازن الکترولیتی اختراع شد.

امروزه خازن یکی از وسایلیه که بیشترین کاربرد رو توی اون وسایل برقی داره که ایران هم انواع و اقسامش وجود داره. اما اکثر آنها صادراتی هستن و ایران فقط نمایندگیشون رو به عهده داره. یکی از بهترین نوع خازن هایی که توی جهان وجود داره و ایران هم نمایندگیش هست خازن فراکو نام داره.

از ویژگی های مثبت خازن فراکو می تونیم به کیفیت بالاش اشاره کنیم و این که عمر بالایی هم نسبت به خازن های رقیبش داره. اما چند نکته ای مهم وجود داره که قبل از خرید این خازن  باید بدونید. در زیر به این نکات اشاره می کنیم.

نکته اول اینکه شرکت خازن فراکو، تولیداتی از یک کیلو وار تا ۴۰ کیلو وار داره اما تو ایران همه این انواع در بازار وجود نداره و فقط خازن های 2 و نیم تا ۳۰ کیلو وار، وجود داردو

 نکته دوم اینکه خازن فراکو ۲۰۸ الی ۸۰۰ ولت ولتاژ داره.

 سوم اینکه سوکت ها و ترمینال ‌های که برای نصب خازن لازمه رو باید خودتون به صورت جداگانه بخرید

 و نکته آخرم این که خازن های شرکت فراکو دارای ۱۸ ماه گارانتیه.

جمع بندی

خازن وسیله‌ ایه که توی تمام کارهای الکتریکی از اون استفاده می کنند کیفیت بالا و عمر بالا دو تا فاکتوریه که یک خازن رو به بهترین خازن تبدیل می کنه. تولید کننده های زیادی توی دنیا هستند که این محصول رو تولید می‌کنند که یکی از قدیمی ترین آونا شرکت آلمانی فراکو هست که ما توی این مطلب در موردش حرف زدیم. امیدوارم این پست ما براتون مفید بوده باشه و بتونید ازش استفاده کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد